Friday, January 12, 2007

Ett fönster till min själ.


Så ser den ut, min själ, efter en veckas konstanta studier. Utan kärlek och värme. Utan skratt och riktig vänskap. Utan rödvin, god mat, och kaffe med kaka. Utan min fåtölj och böcker jag själv valt att läsa.
Men nu är det bara en tenta kvar. Kom nyss ifrån den som jag på förhand trodde skulle vara värst. Som vanligt känner jag mig självsäker som en gangstarappare. Farligt. Ring mig inatt, då gråter jag. Nej då! Det här gick bra. Det är ingen mening att få några kval. Done and done!
Igår såg jag en biljakt. Det var tufft. TUFFT! Blev nästan överkörd av en svart bil när jag gick hem. Några sekunder senare kom en till, en civilpolisbil, och körde lika fort. Jag följde dem med blicken och bara väntade in kraschen. Men de klarade kurvan och försvann. Sedan kom en civilbil till och två vanliga. Ett jävla påbud. Tufft! För en sekund önskade jag att jag var polis, i synnerhet biljaktsexpert. Inte för att skryta, men jag tror jag skulle vara en jäkel på jaga i bil. Det känns bara så. Det är något extra coolt med civilbilar. De innehar en kraftfull mystik. Som en vanlig bil, men ändå inte. Som K.I.T.T. i Knight Rider.
Nu ska jag åka ner på staden för en sista gång. Handla lite mat och en flaska rödvin. Jo, ikväll blir det vin. Det hör ju ihop med att plugga litteratur. Inte sant?

1 Comments:

Blogger Soffan said...

Heja Micke!! Heja Micke!!
Jag veta att du kommer att spika varenda jäkla tenta!

3:47 PM  

Post a Comment

<< Home